Największa na świecie pizza miała kształt koła o średnicy 30 m. Il metrów kwadratowych tej pizzy otrzymałby każdy z uczniów twojej klasy, gdybyście podzielili ją między siebie na równe części. Przyjmij że liczba pi w przybliżeniu wynosi 3.
Wynik zaokrągli.

Prosze z obliczeniami. Uczniów u mnie w klasie jest 18. :))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:48:22+01:00
Średnica = 30m
promień r = 15m
pi ~=3

Pole = pi * r^2
Pole = 3 * 15^2
Pole = 3 * 225
Pole = 675 m2

675 / 18 = 37,5m2

Pozdrawiam
2009-11-15T13:49:21+01:00
D=30m
r=15m
P=πr²
P = 3* 15²=675
675/18=37,5
2009-11-15T13:49:15+01:00
Widze, ze masz ten sam podrecznik do matematyki co ja:)

d= 30 m
r= 15m

Pk = pi r kwadrat
Pk = 3 razy 15 m kwadratowych
Pk= 3 razy 225 m kwadratowych
Pk= 675 m kwadratowych

675 m : 18 = 37,5

Odp. Kazdy z uczniów otrzymałby 37,5 m kwadratowego pizzy


Ja tez mialam to zadanie ale u mnie bylo 26 osob:)