Odpowiedzi

2009-11-15T13:47:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T16:01:41+01:00
To zbadanie należy rozwiązać stosując zasadę zachowania pędu. Która mówi, że całkowity pęd układu pozostaje stały.
Dane:
mc=50 kg
vc=4 m/s=14,4 km/h
mw=200kg
vw=?

Rozwiązanie:
mc*vc=(mw+mc)*vw (pęd chłopca jest równy pędowi wózka z
chłopcem)
mc*vc/(mw+mc)=vw >>/(mw+mc)
vt=50*14,4/(200+50)
vt=2.88km/h

Odp: Prędkość wózka z chłopcem wyniesie 2.88 km/h