W Krakowie (około 200 m n. p. m.) zanotowano temperaturę powietrza 7,2 C. Oblicz:
a. w Zakopanem (około 800m n. p. m.)
b. nad morskim okiem (około 1400m n. p. m.)
jeżeli przeciętny spadek temperatury wynosi 0,6C na każde 100 metrów wysokości.

3

Odpowiedzi

2009-11-15T13:51:02+01:00
A .

800 - 200 = 600
100 * 6 = 600
6 * 0,6 C = 0,36 C
7,2 + 0,36 = 7,56 C


* - to jest zamiast " razy "
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:51:11+01:00
A) 800 mnpm - 200mnpm = 600 mnpm
600mpnm : 100 = 6
6 * 0,6 stopni = 3,6 stopni
7,2 + 3,6 = 10,8 stopni - tyle bedzie w krakowie

b) 1400mnpm - 200mnpm = 1200 mnpm
1200 mnpm : 100 = 12
12 * 0,6 = 7,2
7,2 + 7,2 = 14, 4 stopni - taka bedzie temperatura nad morskim okiem
2009-11-15T13:59:58+01:00
Kraków (200m n. p. m.) 7,2°C
Spadek temperatury wraz z wysokością wnosi 0,6°C na każde 100 metrów.
a) Zakopane (800m n. p. m.)
800m - 200m = 600m
600m ÷ 100m = 6
6 × 0,6°C = 3,6°C
7,2°C - 3,6°C = 3,6°C
Odp. W Zakopanem temperatura powietrza wynosi 3,6°C.
b) Morskie Oko (1400m n. p. m.)
1400m - 200m = 1200m
1200m ÷100m = 12
12 × 0,6°C = 7,2°C
7,2°C - 7,2°C = 0°C
Odp. Nad Morskim Okiem temperatura powietrza wynosi 0°C.