Przeczytaj poniższy tekst i wykonaj związane z nim polecenia.

Fileas Fogg, główny bohater jednej z powieści Juliusza Verne'a, postanowił w ciągu 80 dni odbyć podróż dookoła świata. Wyruszył a Londynu 2 października 1872 r. o godzinie 8.45 wieczorem, udając się na wschód - w stronę Suezu. Każdego dnia robił zapiski i przestawiał odpowiednio zegarek, mając świadomość przekraczania stref czasowych.
Wracając do Londynu zapisał w dzienniku: 80 dzień podróży - 21 grudnia godzina 8.50 wieczór. Z zapisków wynikało, że przedsięwzięcie nie udało się. Bohater spóźnił się o pięć minut. Nasz podróżnik był jednak w błędzie. Przybył do celu 20 grudnia, czyli całą dobę wcześniej niż sądził.

Wytłumacz, w jaki sposób doszło do tej pomyłki.

3

Odpowiedzi

2009-11-15T13:52:25+01:00
Paapary jego słyzący przestawił czas na sueski
2009-11-15T13:53:21+01:00
Fogg myślał, że się spóźnił, bo nie wiedział o zmianie daty na południku 0°. W rzeczywistości jednak przybył na czas.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T14:10:05+01:00
Fogg myślał, że się spóźnił, bo zapomniał o zmianie daty na południku 180°. W rzeczywistości jednak przybył dzień wcześniej