Po dziewięciu dniach podróży przez pustynię beduini zorientowali się,że wypili juz 60% zapasów wody. Zostało im 96 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyc dzienne racje wody jesli ma jej starczyc na kolejne 8 dni?
Proszę o działania wszystkie nawet te najprostsze i wytłumaczenie:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T14:07:57+01:00
W ciągu 9 dni zużyli 60% wody czyli jednego dnia zużyli po 6,67% wody 6,67% z240=16 bukłaków w ciągu 1 dnia
pozostało im 96 bukłaków z woda czyli 40% wody
96:40x100=240 tyle mieli wszystkich bukłaków
96 musi im wystarczyć na 8 dni 96:8=12
każdego dnia mogą wypić 12 bukłaków
skoro 240 bukłaków to 100% wody
to 12 bukłaków to 5% wody
16-100%
12-x
x=12:16x100=75%
100%-75%=25%
Dzienne racje wody powinni zmniejszyć o 25%
2009-11-15T19:18:30+01:00
bukłaki wody na początku= 20% to 96:2=48 100%to= 48*5=240
dzienna racja wody przed jej obniżeniem = 240-96=144:9=16buk
porcja wody którą mogą pić dziennie aby im wystarczyło= 96:8=12b
obniżenie porcji= 16buk-12buk=4buk
odp; Muszą obnirzyć dzienną porcję o 4 bukłaki