Odpowiedzi

2009-11-15T14:08:34+01:00
Wzór na siłę oddziaływania między ciałami jest taki
F=QqG/r²
Q,q- ładunki ciał
r- odległość między nimi
G-stała grawitacji

i teraz podstawiasz swoje zmienione dane i poruwnujesz:
F₁ 3Q4qG/r²
--=--------- = 12
F QqG/r²

zatem siła ta wzrośnie 12 - krotnie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T14:39:19+01:00
Prawo Coulomba
F=k*q1*q2/r²
F1=k*3q1*4q1/r²=12*k*q1*q2/r²=12F
Siła wzrośnie 12 razy
2 4 2