Uzupełnij tabelkę.
|Cechy | |Oddychanie tlenowe |Oddychanie beztlenowe
Miejsce zachodzenia w komórce | .... |....
Ilość uwalnianej energii | .... |....
Substancje ulegające przemianie | ..... |....
Produkty reakcji |.... |...
Przykłady organizmów | .... |....

3

Odpowiedzi

2009-11-15T14:11:29+01:00
tlenowe/beztlenowe
miejsce zachodzenia w komórce mitochondria/cytozol
ilość uwalnianej energii duża/mała
substancje ulegające przemianie glukoza/glukoza
produkty reakcji dutlenek węgla/alkochol
przykłady organizmów człowiek/bakterie
2009-11-15T16:18:26+01:00
Miejsce zachodzenia w komórce| mitochondrium | cytoplazmy
Ilość uwalnianej energii | duża | mała
Substancje ulegające przemianie | glukoza, tlen | glukoza
Produkty reakcji | CO2 + H2O + energia |
Przykłady organizmów | drożdze | mięśnie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:25:33+01:00
Zad.4. str.17.
Oddychanie tlenowe:
Miejsce zachodzenia w komórce-mitochondrium.
Ilość uwalnianej energii-uzyskujemy dużo energii.
Substancje ulegające przemianie-glukoza i tlen.
Produkty reakcji-dwutlenek węgla, woda, energia.
Przykłady organizmów-człowiek i zwierzęta.

Oddychanie beztlenowe:
Miejsce zachodzenia w komórce-cytozol.
Ilość uwalnianej energii-uzyskujemy mało energii.
Substancje ulegające przemianie-glukoza.
Produkty reakcji-kwas mlekowy lub alkohol,dwutlenek węgla,energia.
Przykłady organizmów-pasożyty wewnętrzne, niektóre bakterie.

plis daj mi naj... była bym happy... :)
1 5 1