Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T14:13:41+01:00
Suma dwóch liczb wynosi 200. znajdz te liczby jesli pierwsza liczba wynosi tyle ile 2/3(dwie trzecie) drugiej liczby

liczby
X i y
X+y=200
2/3X=y

X+2/3x=200
5/3x=200 *3
5x=600 /5
x=120
y=80

Powodzenia :)
1 5 1
2009-11-15T14:14:34+01:00
X- I liczba
y- II liczba
x+y=200
x=2/3y

2/3 y+y=200
1 2/3 y=200
5/3 y=200 |×3
5 y=600 |÷5
y =120

x= 2/3×120=80
y=120
2009-11-15T14:35:49+01:00
X- I liczba
y- II liczba
x+y=200
x=2/3y

2/3 y+y=200
1 2/3 y=200
5/3 y=200 |×3
5 y=600 |÷5
y =120

x= 2/3×120=80
y=120