Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T14:42:03+01:00
Masz podaną długość boku i masę kostki. Możesz więc policzyć objętość kostki, a następnie ze wzoru na gęstość obliczyć jej gęstość.

Dane:
m=18g
a=0,02m=2cm

Szukane:
V=?
ρ=?

gdzie: m=masa, a=dł.boku, V=objętość, ρ=(czyt.ro)gęstość

Rozwiązanie:
V=a³
V=(2cm)³=8cm³

ρ=m/V
ρ=18g/8cm³=2,25g/cm³

Teraz sprawdzasz w tabeli gęstości ciał stałych, jaka substancja ma taką gęstość. Okazuje się że jest to węgiel(grafit).

Odp.:Kostka wykonana jest z grafitu.
10 5 10
2009-11-15T14:44:59+01:00
Wzór na gęstość: ρ=m/V
masa=18g=0,018kg
a(krawędź) sześcianu=0,02m
V sześcianu=(0,02m)³=0,000008m³

ρ=0,018kg/0,000008m³=2250kg/m³

Odp. Gęstość 2250kg/m³ posiada grafit, więc kostka wykonana jest z grafitu
3 5 3