Punktów za rozwiązanie 15 . ; )


zad . 1 .

aby obliczyć, ile przekątnych posiada wielokąt, należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę o 3 mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2 .
a ) zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego, ile przekątnych ma wielokąt o n bokach .
b ) oblicz ile przekątnych ma trzydziestokąt .


zad . 2 .

pięć lat temu Ania miała dwa razy mniej lat niż będzie miała za 5 lat . Ułóż równanie pozwalające obliczyć wiek Ani . Rozwiąż to równanie .


zad . 3 .
jeden z boków prostokąta jest o 3 cm dłuższy, a drugi o 1 cm krótszy od boku pewnego kwadratu . Pole prostokąta jest o 170 cm kwadratowych mniejsze od pola kwadratu . Oblicz obwód tego prostokąta .

proszę o poprawne odpowiedzi . ; *

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T14:49:45+01:00
Zad . 1 .

aby obliczyć, ile przekątnych posiada wielokąt, należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę o 3 mniejszą i otrzymany wynik podzielić przez 2 .
a ) zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego, ile przekątnych ma wielokąt o n bokach .
b ) oblicz ile przekątnych ma trzydziestokąt .

a) n×(n-3)/2=n²-3n/2

b) 30×27/2=405
2009-11-15T15:12:44+01:00
Zad . 2 .

pięć lat temu Ania miała dwa razy mniej lat niż będzie miała za 5 lat . Ułóż równanie pozwalające obliczyć wiek Ani . Rozwiąż to równanie .

Ania ma 15 lat
5lat wczesniej miala by 10 a 5 lat pózniej 20
10 to 2 razy mniej od 20
2009-11-15T15:17:02+01:00
Zadanie 2
wiek ani x
5 lat temu ania miała x-5
za 5 lat ania bedzie miała x+5
2(x-5)=x+5
2x-10=x+5
x=15