Odpowiedzi

2009-11-17T17:47:10+01:00
V=0,2dm3
1 mol BaCl2 waży 137+2*35,5=208g
1mol BaCl2*2H2O waży 208+2*18=244g
Czyli w 244g BaCl2*2H2O znajduje się 208g BaCl2
244g------208g
13,2g-----x
x=13,2*208/244=11,25g BaCl2
n=11,25/208=0,054mola BaCl2
Cm=n/V
Cm=0,054/0,2=0,27mol/dm3
Stężenie molowe wynosi 0,27mol/dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:21:42+01:00
244g BaCl2 * 2H2O ------------ 208g BaCl
13,2 g BaCl2 * 2H2O ----------- x g BaCl2

x= 13,2*208/244

x= 11,25 g BaCl2

208g BaCl2 ------- 1 mol
11,25 g BaCl2 -------- x mol

x= 0,0540 mol

Cm = n / V

Cm = 0,0540 mol / 0,2 dm3

Cm = 0,27 mol/dm3