Zad1
Określ właściwości powietrza na podstawie obserwacji oraz tablic chemicznych.
Gęstość-
Barwa-
Rozpuszczalność w wodzie-
Stan skupienia-
Zapach-
Temperatura topnienia-
Temperatura wrzenia-

Zad2
Oblicz objętość tlenu i objętość azotu w pokoju o wymiarach 3m x 2m x 4m.

Proszę zróbcie to.
pierwsza osoba dostanie najlepszą odpowiedź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:11:10+01:00
1.gęstość powietrza zależy od ciśnienia
2. bezbarwne
3.słabo rozpuszcza się w widzie
4.gaz
5.bezwonny
6. - 213 stopni C.
7. -191 stopni C.



2.
tlen:
v=3x2x4
v=24m³
21% z 24m³ = 21/100[ułamek] x 24m³=5,04 m³

azot:
v=24m³
78% z 24m³ = 78/100 [ułamek] x 24m³=18,72m³
278 4 278
2009-11-15T15:13:02+01:00
1.
Gestość-1,28 kg/m3
Barwa-bezbarwne
Rozpuszczalnośc w wodzie-w temperaturze 20 stopniC pod ciśnieniem 1013hPa w 1m3 wody rozpuszcza się 0,0288m3powietrza
Stan skupienia-gaz
Zapach-bezwonne
Temperatura topnienia- zestalonego powietrza około -213 stopni C
Temperatura wrzenia- około -wzrasta wraz z ciśnieniem
2.
3mx2mx4m=24m3
tlen-21%
azot-78%
tlen-5.04m3 bo 0,21x24
azot-18,72m3 bo 0,78x 24
172 4 172
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty