Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:00:34+01:00
1.Miłość do brata była ważniejsza niż rozkazy Kreona
2.Była podporządkowana prawom boskim a nie ludzkim.
3. Nie mogla znieść że ciało Polinejkesa leży na pastwe losu albo jest rozszarpane przez dzikie zwietzęta więc aby uzyskał spokój wieczny przygotowała mu godny pochówek

Jak by co pisz na priv:))
2 4 2
2009-11-15T15:01:03+01:00
1. Prawa boskie są ważniejsze niż prawa ludzkie.(pochowała brata wbrew woli Kreona)
2.Ponieważ wierzyła w fatum wiedziała, że za pochowanie brata grozi jej śmierć. (mało kto jest w stanie poświęcić swoje życie za zmarłego)
3.Kierowała się moralnością
2009-11-15T15:18:12+01:00
Racje Antygony:
-posłuszeństwo prawom boskim jest najważniejszym obowiązkiem;
-prawa boskie,nie pisane, są wyższe niż prawo stanowione przez człowieka,gdyż są odwieczne;
-obowiązkiem krewnych jest pochowanie zmarłego,aby po śmierci zaznał spokoju;
-prawo ziemskie nie może być ważniejsze od praw religijnych i nie może naruszać tych praw;
-sumienie nie pozwoliłoby Antygonie żyć spokojnie ze świadomością, że nie dopełniła obowiązku wobec brata;
-ocena postępków człowieka jest sprawą boską nie ludzką;
-miłośc do brata, poczucie obowiązku wobec niego każe Antygonie oceniać czyn brata mniej surowo;
-wszyscy są równi wobec śmierci;
-życie ludzkie jest kruche i krótkie, trzeba być "dłużej miłą zmarłym niż ziemi mieszkańcom";
-Antygona kieruje się zasadą: " współkochać przyszłam, nie współnienawidzieć ".