Pilne


tata marcina tankuje paliwo na stacji benzynowej. obowiązują tam podane ceny. samochód taty marcina zużywa srednio 8,5litra benzyny bezołowiowej 89E na 100km bak w tym samochodzie ma 55 litrów.

cennik
olej napedowy 3,10
95E 3,85
98E 4,10

1 Ile kosztuje bezyna 98E potrzebna do przejechania w tym aucie 100 km
2.O ile złotych wiecej trzeba zapłacić za benzynę 98E niż za benzynę 95E potrzebną do przejechania 100 km
3.jaką drogę może przejechać ten samochód na 34l benzyny
4 ile kosztuje zatankowanie benzyną 98E baku do pełna w tym samochodzie jeżeli w baku jest 5l paliwa
5.ile benzyny zużyje samochód taty marcina na dystansie 120 km
6.ile kosztuje benzyna 98E którą opisany samochód spala na dystansie 120 km???

3

Odpowiedzi

2009-11-15T15:03:35+01:00
1. 34zł i 85 gr
2. 2zł i 13gr
3. 400km
4. 205 zł
5. 10,2l
6. 41,82zł
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T15:09:07+01:00
1) 8,5 * 4.10 = 34.85zł
2) 8.5* 3.85= 32.73 34.85-32.73= 2.12zł więcej
3) x= 34*100/8.5 = 400km
4) 50l *4.10zł = 205zł
5) x= 8.5 *120/100 = 10,2l
6) 4.10zł * 10.2=41.82zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:09:26+01:00
1) 100 km to 8,5 l benzyny
8,5 * 4,10= 34,85 zł
2) 8,5 *3,85 =32,73 zł koszt benzyny 95E
34,85 - 32,73 =2,12 zł róznica
3)34 : 8,5 =4
4*100 km= 400 km
Na 34 l benzyny ten samochód może przejechać 400 km.
4) 55-5 =50 tyle l trzeba zatankować
50 *4,10 = 205 zł
Zatankowanie pełnego baku kosztuje 205 zł.
5) 8,5*1,2 = 10,2
Samochód zużyje około 10,2 l benzyny
6) 10,2 * 4,10 =41,82 zł.
Benzyna ktora samochód spala na drodze 120 km kosztuje 41,82 zł.
1 5 1