Błagam o pomoc ! Oczywiście dam najlepszą !!! :)

Jakie prawdy noszą bajki Krasickiego ? Czego nas uczą ????
Napisz jeszcze przed czym przestrzegają a do czego zachęcają ?

Piszcie jak nawięcej macie w głowie !! ! Błagam !!!!
nie tylko 2 słowa .....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:29:17+01:00
Ignacy Krasicki w swoich bajkach daje obraz otaczającej go rzeczywistości. Eksponuje w nich wady społeczeństwa polskiego, jednak łagodzi to humorem i satyrą. Utwory te uczą nas, że niektóre skutki postępowania ludzi mogą być tragiczne. Przestrzegają nas przed pychą, chciwością, zawiścią. głupotą, arogancją i naiwnością. Zachęcają natomiast do uczciwości i życia w zgodzie z własnym sumieniem.
4 5 4
2009-11-15T15:45:48+01:00
Bajki Krasickiego odkrywają całą prawdę o ludziach ,ich wadach i zaletach.
W sposób humorystyczny autor nam przekazuje prawdy życiowe.
Pod postacią zwierząt ukrywają się ludzie, których cechy charakteru są wskazane przez taki, a nie inny wybór zwierzęcia. Tak więc każde ze zwierząt jest tak naprawdę opisem człowieka,jego wygłądu i cech charakteru.
Poeta w sposób zwięzły wyraża swoje poglądy i refleksje na otaczający go świat wokół siebie.
Bajki przedstawiają wiele aspektów rzeczywistości XVII- wiecznej Polski.
Krasicki był doskonałym obserwatorem, któremu nic nie umknie.
Bajki mogą przygnębiać i zmuszać do głębszej refleksji nad światem i swoim życiem.
Uczą nas jak być mądrym, sprawiedliwym,wrażliwym.
Przesyrzegają przed pychą , próżnością i obłudą.
Wydaje mi się, że właśnie o to Krasickiemu chodziło- bawiąc uczyć, uczyć bawiąc.
3 5 3