Odpowiedzi

2009-11-15T15:15:16+01:00
Zad 4.
Oddychanie tlenowe:
miejsce-mitochondrium.
ilosc- duza
substancje-glukoza
produkty-dwutlenek wegla i czasteczka wody
przyklady- ludzie, zwierzeta, rosliny

oddychanie beztlenowe:
miejsce- cytozol
ilosc-mala
substancje-glukoza
produkty-alkohol
przyklady- bakterie, grzyby

zad1.
by zyc

zad2.
prawda,prawda,falsz,prawda,falsz

zad.3.
roznice: w powietrzu wydychanym jest mniej tlenu, a wiecej dwutlenku wegla i pary wodnej
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T16:56:11+01:00
1.tabelka
oddychanie tlenowe:
miejsce - mitochondrium
ilość - duża
substancje - glukoza, tlen
produkty - dwutlenek węgla i cząsteczki wody
przykłady - zwierzęta , drożdze

oddychanie beztlenowe :
miejsce - cytozol
ilość - mała
substancje - glukoza
produkty - alkohol
przykłady - grzyby

cw1 s 16
celem oddychania jest wytworzenie energii niezbędnej do życia

cw2 s 16
prawda,prawda ,fałsz,fałsz, fałsz

cw3 s 16

różnice:dotyczą CO2 i pary wodnej
wyjaśnienie : organizmy wdychaja tlen z powietrza a wydalają CO2 i parę wodną