Odpowiedzi

2009-11-15T15:15:43+01:00
Siły spojności są to siły między cząsteczkami tego samego rodzaju a siły przylegania są to siły które występują pomiędzy czasteczkami innego rodzaju
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:21:57+01:00
SIŁY SPÓJNOŚCI – to siły oddziaływania cząsteczek tego samego rodzaju ze sobą.

SIŁY PRZYLEGANIA – to siły oddziaływania cząsteczek różnego rodzaju ze sobą.

Gdy siły przylegania są większe niż siły spójności powstaje MENISK WKLĘSŁY ,
gdy siły spójności są większe od sił przylegania powstaje MENISK WYPUKŁY.
20 4 20