Odpowiedzi

2009-11-15T15:16:05+01:00
Pole kola = (pi)r^2
Pole = (pi)15^2
Pole = 225 (cm^2)

P = л r^2
P = л 12^2
P = л 144 (cm^2)

144/225 * 100% = 64% - tyle % pizzy jest pokryta serem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:16:29+01:00
Śr.1 = 30 cm
r1 = 30/2 = 15cm
P1 = pi r kw.
P1 = pi 15 kw
P1 = 225 pi
r2 = 12 cm
P2 = pi r kw.
P2 = pi 12 kw
P2 = 144 pi

100% - 225 pi
x - 144 pi
x = 144 pi * 100% / 225 pi
x = 64 %
Odp. Pizza jest pokryta serem w 64%