A) aby uzyskać solankę do kiszenia ogórków zaleca się rozpuścić 5 dag soli na 1 kg wody. Jakie stężenia ma otrzymany roztwór ? Odpowiedź podaj do dziesiątej części procentu.
b) Inny przepis zaleca 5-procentowy roztwór soli do kiszenia ogórków. Ile trzeba dodać soli 1 kg wody, by otrzymać taki roztwór? Odpowiedź podaj z dokładnością do dziesiątej części dekagrama.

2

Odpowiedzi

2009-11-15T15:22:14+01:00
Ms=5dag=0,05kg
Mwody=1kg
wiec
Mr=Ms+Mwody=1,05kg
Cp=(Ms/Mr)*100%=4,76%

zad2

Cp=5%
Mwody=1kg
Ms=?
Cp=(Ms/Mr)*100%
Cp=(Ms/Ms+Mwody)*100%
Ms=(Cp*Mwody)/(100%-Cp)=0,0526kg=5,26dag
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:26:39+01:00
A) 5 dag = 50 g
1 kg = 1000g
100% - 1050g
x - 50g
x = 50*100/1050
x = ok. 4.8 %

b) 100 g roztw. = 95 g wody + 5 g soli
95 g wody - 5 g soli
1000 g wody - x
x = 1000*5/95
x = ok 52.6 g = ok. 5.3 dag
2 5 2