Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T16:32:32+01:00
Porównanie oddychania tlenowego i beztlenowego

Cechy


Oddychanie tlenowe


Oddychanie beztlenowe

występowanie


niektóre bakterie i grzyby


niektóre bakterie i grzyby, np. drożdże; pasożyty przewodu pokarmowego

substraty


związki organiczne, tlen


związki organiczne

produkty końcowe


CO2, H2O


CO2, alkohol, kwas mlekowy

ilość uwolnionej energii


bardzo duża


bardzo mała

miejsce przebiegu procesu


cytoplazma, mitochondria


cytoplazma
2009-11-15T17:14:07+01:00
Oddychanie tlenowe w porównaniu oddychania beztlenowego zawiera największą ilośc ATP,natomiast oddychanie beztlenowe jest 10 razy mniej wydajne.
2009-11-15T17:36:43+01:00
Do oddychania tlenowego niezbędny jest tlen. W środowisku, w którym brakuje tego pierwiastka, zachodzi oddychanie beztlenowe. Oddychanie tlenowe dostarcza znacznie więcej energi niż beztlenowe.