Odpowiedzi

2009-11-15T15:27:46+01:00
Podbił prawie pół świata (m.in. Persje i Egipt) w bardzo młodym wieku
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:30:32+01:00
Aleksandra III Wielkiego uważa się za największego władcę Macedonii. Posiadał on wielki talent militarny, był ambitny, szalenie odważny oraz był znakomitym przywódcą. Po śmierci ojca Filipa II gdy został królem postanowił kontynuować politykę ojca, który po podbiciu Grecji chciał zjednoczyć sobie wszystkie ludy Persji.

Aleksander wyruszył na podbój i tak oto z mała górzysta Macedonia, za jego panowaniem przerodziła się w wielką potęgę, która zdominowała świat Grecji a następnie kraje wschodu, Azję mniejszą i Egiptu następnie przez Asyrię po same Persy opierając swe granice na rzece Indus.

Podczas tych wypraw tworzył miasta Aleksandrię od jego imienia. Najsłynniejsza znajduje się do dziś w Egipcie. Wybudował w niej pierwszą bibliotekę oraz latarnie morska, która uznawana jest dziś za jeden z siedmiu cudów świata. Za czasów panowania ustalił także kilka ważnych reform, np. : wprowadził wspólny język, jedną walutę oraz ustalił jednakowe prawa dla wszystkich mieszkańców jego imperium.

Dążył on do jak najszybszego zatarcia różnic między Macedończykami i Persami, chcąc obie nacje przekształcić w jeden naród.
Był wspaniałym nowatorem jeśli chodzi o politykę ludnościową (dopuścił dużo krąg osób do udziału w administrowaniu imperium).

Aleksander II Wielki z pewnością zasługuje na przydomek „Wielkiego”. Udowodnił to kiedy przeciął węzeł Gordyjski, gdyż legenda głosiła że ten kto go rozwiąże będzie „Wielki”. Jednak jest to to kropla w morzu do jego Wielkości na jaką zasłużył sobie swoim panowaniem i podbojami. Nie bez powodu historycy uważają go za największego wodza starożytności.