Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:42:26+01:00
Poz.
-produkuja materie organiczna
-stanowia pokarm dla drobnych roślino zernych zwierzad wodnych
-wzbogacaja zbiorniki wodne w wytwarzany tlen

neg.
-zakwity planktonowych glonów u wybrzezy oceanów sa przyczyna zatruć ludzi i ryb
- wydzielaja toksyny
-podrazniaja układ nerwowy
2009-11-15T15:43:15+01:00
A) pozytywne:
-produkują materię organiczną z prostych związków nieorganicznych i energi słonecznej.
-plankton stanowi pokarm dla drobnych roślinożernych zwierząt wodnych.
-wzbogacają zbiorniki wodne w wytwarzany w procesie fotosyntezy tlen.
b)negatywne:
-Zakwity planktonowych glonów u wybrzeży oceanów są przyczyną śmiertelnych zatruć ludzi i ryb.
-Zakwity sinic są groźne ponieważ wydzielają toksyny podrażniajace układ nerwowy i mięśnie.