Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:40:58+01:00
Kampania grecka nie zdruzgotała oczywiście podstaw istnienia imperium. Zahamowała jednak raz na zawsze ekspansję perską i oddała na Morzu Egejskim całkowity prymat Grekom. Ponadto Persowie przekonali się o wielkiej nad nimi przewadze armii typu greckiego, nie zdobyli się jednak na modernizację swych wojsk i odtąd przeważnie „wojowali” z Grekami za pomocą intryg i pieniędzy. Ponadto klęska zaowocowała upadkiem autorytetu szacha, który odtąd stale się pogłębiał, co wywołało z kolei rozprzężenie w imperium. Sami Grecy natomiast nabrali przekonania że Persów można łatwo pokonać. Odbiciem tych poglądów stała się rozpoczęta w 334 roku wyprawa Aleksandra Wielkiego.
2009-11-15T15:43:11+01:00
Persowie przegrali wojne z Grecją.
W śród greków był zdrajca którego nie pamiętam.