Zad.1. Odległość na mapie w skali 1:1000000 wynosi 3,5cm.Ile wynosi rzeczywista odległość??


zad.2.Rzeczywista odległość między miastami wynosi 300km.Mapę narysowano w skali 1:00000.Jaka jest odległość między tymi miastami na mapie?


zad3.Rzeczywista odległość między miastami wynosi 50km. Na mapie odległosc między tymi miastami wynosi 5cm.W jakiej skali narysowano mapę?


Proszę pomóżcie mi..:(:(

3

Odpowiedzi

2009-11-15T15:54:38+01:00
2009-11-15T16:04:14+01:00
Zad1.
1 cm ->10
3.5 ->x
x = 35
zad2
1:100000
1 cm -> 1 km
x cm ->300
x = 300 :1= 300 cm
zad3.
5 -> 50
1-> x
x=50:5=10
skala= 1:1000000
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T16:05:30+01:00
Zad1.
3,5 * 1000000 = 3 500 000 = 350km

zad2.
300km = 300000 m = 30000000 cm
30000000 / 100000 = 300cm

zad3.
5cm : 50km
5cm : 5000000cm /5
1cm : 1000000cm