Odpowiedzi

2009-11-15T16:21:19+01:00
Ryż. Do solniczki dosypuje się ryż, który ma właściwości higroskopijne. Dzięki temu sól nie bryli się.
9 2 9
2009-11-15T16:22:35+01:00
1.Do solniczki dosypuje się ryż, który ma właściwości higroskopijne. Dzięki temu sól nie bryli się.
2.Stosowany jest jako zaprawa w przemyśle włókienniczym, w przemyśle ceramicznym do lakierów i emalii, do produkcji farb, do galwanicznego miedziowania żelaza oraz w pirotechnice i lecznictwie.
3.Ryż pochłania wodę lub parę wodna
4.Osuszacz powietrza (to co reklamują w TV) - zbiera (pochłania) wodę, która skrapla się do zbiornika.
5.W niektórych produktach spożywczych (np. w orzeszkach) lub farmaceutycznych (zioła) są małe (3x4 cm) saszetki zawierające pochłaniacz wilgoci - substancję higroskopijną.
6.Żele krzemionkowe często spotykane czy to w nowo kupionych torebkach, pudełkach na buty, niektóre ciuchy a także spożywka o długich terminach spożycia. Stosowanie takich pochłaniaczy ma przede wszystkim uchronić przed rozwojem grzybów tradycyjnie zwanych pleśnią
:) Myślę że pomogłam :)
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T16:23:28+01:00
- ryż w solniczce - pochłania wodę, chroniąc sól przed zbrylaniem się.
- kwas siarkowodorowy jest higroskopijny i słuzy do suszenia
- osuszacz powietrza - zbiera (pochłania) wodę, która skrapla się do zbiornika
- w niektórych produktach spożywczych (np. w orzeszkach) lub farmaceutycznych (zioła) są małe saszetki zawierające pochłaniacz wilgoci - substancję higroskopijną.
- w opakowaniach przemysłowych, ze sprzętem precyzyjnym - dla zabezpieczenia przed wpływem wilgoci.
- produkcja spirytusu też wymaga odwodnienia
- żele krzemionkowe czesto spotykane czy to w nowo kupionych torebkach, pudełkach na buty, niektore ciuchy a także spożywka o długich terminach spożycia. Stosowanie takich pochłaniaczy ma przede wszystkim uchronić przed rozwojem grzybów tradycyjnie zwanych pleśnią
20 4 20