Odpowiedzi

2009-11-15T16:26:20+01:00
Mutacje mogą być niekorzystne (w danych warunkach), obojętne lub korzystne dla organizmu (np. anemia sierpowata na obszarach, gdzie występuje malaria). Gdyby nie istniały mutacje ewolucja biologiczna byłaby niemożliwa.
korzystne - pojawia się względnie rzadko. Przykładowo - u owada wskutek takiej mutacji pojawia się inne zabarwienie ochronne, które okazuje się skuteczniejsze w jego miejscu życia
niekorzystne - powodują obniżenie zdolności organizmu do przeżycia
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T21:32:53+01:00
Mutacje uważane za niekorzystne w jednych warunkach , w innych mogą być przydatne organizmowi. Przykładem jest mutacja genowa powodująca anemię sierpową . Krwinki czerwone chore zawierają wadliwie zbudowana hemoglobine co utrudnia im przyłączanie i transport tlenu . Jednocześnie chorzy zyskują odporność na inna groźną chorobę - malarię.
1 5 1