Odpowiedzi

2009-11-15T16:35:46+01:00
Paweł dzieli całą ludzkość na dwie grupy: Żydów i pogan. Sądzą oni, że usprawiedliwienie przed Bogiem, a w konsekwencji zbawienie, znajduje się w ich zasięgu. Jednakże pobłądzili oni. Żydzi myśleli, że samo posiadanie Prawa uwolni ich od gniewu Boga. Pogan, zgubił ich zachwyt nad własną mądrością, która jednak nie szła w parze z ich postępowaniem. Paweł sądził, że zarówno do Żydów, jak i do pogan przychodzi Chrystus, aby wyzwolić ich z zagubienia. Ewangelia i wiara w nią jest ocaleniem. Wiara sprawia również, że zniesione zostają wcześniejsze różnice i podziały między ludźmi i wszyscy zyskują równość przed Bogiem. Wszyscy wierzący mają więc taki sam udział w łaskach Bożych dających zbawienie.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T16:46:02+01:00
List ten jest najważniejszym pismem w literackiej działalności apostoła Pawła. Zajmuje się kilkoma niezwykle ważnymi i dyskutowanymi wówczas tematami, które nie straciły na aktualności w naszych czasach.