Odpowiedzi

2009-11-15T16:47:30+01:00
50,60 * 0,1 = 5,06 zł
55,66 przed I obniżką

55,66 * 0,2 = 66,80 przed drugą obniżką.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T16:51:13+01:00
X - cena przed podwyżkami

1. cena po I podwyżce
x+10%x=1,1x

2. cena po II podwyżce
1,1x+ 15%*1,1x=1,1x+0,165x=1,265x
1,265x=50,60zł

3. cena przed zmianami
1,265x=50,6//1,265
x=40
  • Enny
  • Początkujący
2009-11-15T16:55:03+01:00
Masz tak:
115% - 50,60 zł.
100% - x zł.
x = (100*50,60)/115
x = 5060/115
x = 44 zł.
Czyli 44 zł kosztowała książka przed drugą obniżką.

Potem:
110% - 44 zł.
100% - x zł.
x = (100*44)/110
x = 4400/110
x = 40 zł.

Czyli książka przed obiema obniżkami kosztowała 40 zł.


ej ej zakałapućkałam się.! To jest źle. ale widzę, że już mam odpowiedzi, to nie robię.;)