Odpowiedzi

2009-11-15T17:23:36+01:00
We wspolczesnym swiecie jest wiele przykladow konfliktu prawa boskiego i ludzkiego. jednym z nich jest nieletnia dziewczyna mieszkajaca w holandii. jak wiadomo w holandii dopuszczone jest prawo do aborcji.
dziewczyna zachodzi w ciaze (niechcianą oczywiście), i musi zdecydować czy urodzi dziecko (prawo boskie- nie wolno zabijac) czy pozbedzie sie "problemu (prawo ludzkie- lepiej aby nie rodzily sie dzieci nie chciane, mneij dzieci jest w domach dziecka i placowkach opiekunczych)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:11:23+01:00
Obecnie coraz słabsza jest nasza wiara i coraz rzadziej sie z nią liczymy. Jednak gdy chodzi i takie sprawy jak kradzież czy zabójstwo rozważamy je pod kątem religijnym jak i moralnym. Jest wiele konfliktów na świecie jednym z nich są konflikty między prawem a kościołem. Przykład z Brazylii kiedy to ojciec zgwałcił swoją nieletnią córkę, która zaszła w ciąże. Jej życie było zagrożone prawo pozwalało usunąć ciąże a religia jaką wyznawała dziewczynka nie.
1 3 1