1.a)POle trapezu o podstawach 7cm i11cm wynosi 432cm2.
Jaka jest wysokość tego trapezu?
b)Pole równoległoboku o wysokości 6cm wynosi 28,8cm2.
Jaka jest długość podstawy tego równoległoboku?
c)Jaką długość miałaby podstawa trójkąta o takim samym polu i tej samej wysokosci co ten równoległobok?
2.Oblicz pole trójkąta, w którym wysokość ma 6cm, a suma wysokości i podstawy jest 5 razy dłuższaod samej wysokości.
3.Oblicz pole trójkąta, w którym wysokość jest o 4cm dłuższa od podstawy,a podstawa jest dwa razy krótsza od wysokości .
4.a)Oblicz pole trapezu, w którym wysokość ma 1,5 dm, a suma podstaw jest dwa razy dłuższa od wysokości.
b)W Trapezie suma obu podstaw i wysokoścu wynosi 23 cm.
Wysokość jest o 2cm dłuższa od jednej podstawy i o 4cm dłuższa od drugiej .
Oblicz pole tego trapezu.
5.Oblicz pole rombu o podstawie 6 cm i wysokosci 4 cm.
6.Oblicz pole rombu o obwodzie 36 m i wysokosci 4,4, m
7. a )Oblicz pole kwadratu o przekątnych długości 4 cm.
b )Pole kwadratu wynosi 50cm2. Jaka jest długość jego przekątnych?
8.Oblicz pole równoległoboku, w którym
a ))podstawa ma 8 cm,a wysokosc stanowi 3/4 podstawy.
b)wysokość ma 12 cm, a podstawa jest o 1/3 od niej krótsza.

z Góry dzieki ;********
Za to;*:*:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:17:21+01:00
Ad.1. a)
P= 1/2 * (a+b) *h
432 = 18 * 1/2 * h
432 = 9h | :9
h= 48 cm

b) P= a * h
28,8 = 6a | :6
a = 4,8cm

c) P= 1/2 * a* h
28,8 = 1/2 * a * 6
28,8 = 3a |:3
a = 9,6 cm

Ad.2.
P = a * h * 1/2
a + 6 = 5 * 6
a + 6 = 30
a = 24
P = 1/2 * 24 * 6 = 72 cm kwadratowych

Ad.3.
P = a * h * 1/2
h = a + 4
a = h * 1/2
P = 2a kwadrat + 4
NIE OGARNIAM :|

Ad.4.
a)
P = 1/2 * (a+b) * h
a+b = 2h
P = h do kwadratu

Ad.5.
P = a * h
P = 4 * 6 = 24 cm kwadratowych

Ad.6.
Ob = 4a
36 = 4a | :4
a = 9
P= a*h
P= 4,4 * 9 = 39,6 cm kwadratowych

Ad.7.
a)
a pierwiastek z 2 = 4 | *pierw z 2
2a = 4 pierw z2
a= 2 pier z 2

P = a do kwadratu
P = 4 * 2 = 8 cm kwadratowych

b)
P = 50
50 = a do kw | * pierwiastek
a = pierw z 50 = 5 pierw z 2
d = a pierw z 2
d = 5 pierw z 2 * pierw z 2
d = 10 cm

Ad.8.
a)
P = a * h
a = 8
h = 2/4 * 8 = 6
P = 8 * 6 = 48 cm kwadatowych

b)
P = a * h
h = 12
a = 2/3 * 12 = 8
P = 12 * 8 =96 cm kw

Jak coś nie zrozumiałe, pisz na priv :)







2 3 2
2009-11-15T17:21:51+01:00
1. a)
a=7,b=11, P=432

P=(a+b)h/2
432=18h/2
h=48cm

1.b)
P=28,8 ,h=6
P=a*h
a=4,8cm

1.c)
P=a*h/2
a=9,6


2.
h=6
a+h=5h
a+6=30
a=24
p=a*h/2
p=72


3.
4+h=a
2a=h

podstawiamy za h
4+2a=a
a=4

h=2a
h=8

p=a*h/2 = 16


4.a)
a+b=2h
h=1,5dm=15cm
a+b=30

P=(a+b)h/2
P=30*15/2=225

4.b)
a+b+h=23
h=2+a --> a=h-2
h=4+b --> b=h-4

podstawiamy
h-2+h-4+h=23
3h=30
h=10
a=8
b=6

P=(a+b)h/2
P=140/2=70cm


5.
p=a*H= 6*4=24

6.

Obw. =4a
36=4a -->a=9
h=4,4
P=a*h = 39,6

7.a)
przekonta = a √ 2
4=a√2
a=2√2
P=a*a=8cm

7.b)
P=50
P=a*a
a=√50=5√2

przekątna = a√2
5√2*√2=10cm

8.a)

a=8

3/4a=h
h=10
P=a*h=12*8=96


8.b)

h=12
a=12-1/3*12 =8
p=a*h=96

Mam nadziej że pomogłem:) Pozdro
1 5 1