Sformułuj argumenty, które podczas negocjacji mogą wykorzystać uczestnicy opisanych konfliktów. Podaj po dwie propozycje do każdej ze stron.

* Rodzic nie zgadza się na kupno psa, mimo że dziecku bardzo na tym zależy.
*Agata zarzuca Radkowi, swojemu bratu, żę zachowuje się hałasliwie i utrudnia jej nauke.
* Tomek naśmiewa sie z Pawła, który nie lubi grać w piłkę.
* Michał zarzyca Wojtkowi, że przez niego praca, którą obaj mają wykonać, opóźnia się i jest nieefektywna



Z góry dziękuje <3333333

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:31:40+01:00
"Rodzic nie zgadza się na kupno psa, mimo że dziecku
bardzo na tym zależy."

Rodzic:
1) Kupno i utrzymanie psa jest bardzo drogie, dodatkowo zajmuje wiele czasu, który dziecko powinno poświęcać na naukę.
2) Brak odpowiednich warunków w domu do posiadania psa (np. zbyt małe mieszkanie)
Dziecko:
1) Opieka nad zwierzęciem uczy odpowiedzialności i systematyczności
2) Biorąc psa ze schroniska, pomoże się mu, gdyż będzie mieć lepsze warunki niż w schronisku, a schronisku pomoże się, ponieważ zmniejszy się o 1 ilość posiadanych przez nich psów, przez co można będzie zwiększyć komfort życia pozostałych psów.


"Agata zarzuca Radkowi, swojemu bratu, żę zachowuje się hałasliwie i utrudnia jej nauke."

Radek:
1) Nie robi tego z własnej woli ale wykonuje zadanie domowe z techniki, które wymaga użycia wiertarki i młotka które powodują taki hałas
2) Agata może w tym czasie przestać się uczyć ponieważ zajmie to tylko około 10-15 min, później powróci do nauki.
Agata:
1) Uczy się na ważny sprawdzian z historii
2) Jest już dosyć późno i jeśli teraz przestanie to może nie zdążyć

" Tomek naśmiewa sie z Pawła, który nie lubi grać w piłkę".

Paweł:
1) Każdy ma inne zainteresowania, Paweł na przykład woli grać na gitarze.
2) Nikt nie jest dobry we wszystkim

Tomek:
1) Każdy powinien być choć trochę sprawny, ponieważ jest to niezbędne w normalnym życiu, a najłatwiej zdobywa się podstawową sprawność grając właśnie w piłkę.
2) 99% procent chłopaków lubi grać w piłkę. Jeśli Paweł będzie inny może być nieakceptowany w swojej społeczności (np. klasie, na osiedlu itp)


"Michał zarzuca Wojtkowi, że przez niego praca, którą obaj mają wykonać, opóźnia się i jest nieefektywna"

Michał:
1) Wojtek nie zrobił tego co do niego należało, przez to cała robota stoi w miejscu!
2) Wojtek jest nieodpowiedzialny, ponieważ nie pomyślał o tym że przez jego lenistwo Michał będzie mieć problemy, chociaż on wykonał wszystko tak jak trzeba, lecz jest to praca grupowa dlatego wszystko "leży" przez zaniechania Wojtka.

Wojtek:
1) Nie mógł tego zrobić bo był chory.
2) Jeszcze pozostały 2 dni na wykonanie tej pracy, dlatego Wojtek chce nadrobić "zaległości" i dokończyć swoją pracę.



******
Mam nadzieję że jest ok :) Dałem argumenty tak bezosobowo i opisowo, jeśli to ma być inaczej to nie problem, bo sobie pozmieniasz, pozdrawiam :)
8 4 8
2009-11-15T18:41:29+01:00
A. Rodzic:- posiadanie psa to duża odpowiedzialność i obowiązek, z którym dziecko może sobie nie poradzić
-Opieka nad zwierzęciem wymaga dużo czasu i stałych nakładów finansowych, których rodzic w tym momencie nie może zapewnić
a.Dziecko-poczuwa się do odpowiedzialności za posiadane zwierzę
i obiecuje poświęcić swój czas na opiekę nad nim(nawet kosztem rezygnacji z ulubionych zajęć)
-potrzebuje towarzysza zabaw i przyjaciela na całe życie, którym niewątpliwie może być pies
b.Agata:-hałas uniemożliwia jej naukę,gdyż utrudnia koncentrację i rozprasza uwagę,
-Radek może opuścić pomieszczenie, w którym ona aktualnie się uczy i gdzie indziej zachowywać się swobodnie i bez ograniczeń,a ona musi mieć dostęp do pomocy naukowych
b.Radek-ma prawo przebywać we wspólnym pomieszczeniu i również rozwijać swoje zainteresowania(nawet te hałaśliwe)
-Możliwy jest kompromis polegający na zmniejszeniu hałaśliwości jego zachowania, ale nie w 100%
c.Tomek- piłka nożna to męski sport i świetna zabawa pozwalająca na nawiązanie lepszych relacji,
-każdy chłopak powinien umieć grać w piłkę
c.Paweł-ma inne zainteresowania i nie życzy sobie szyderstw z tego powodu,
- nie lubi grać w piłkę i takie jest jego prawo,a to nie czyni go wcale niemęskim,
d.Michał-Wojtek opóźnia pracę i uniemożliwia odniesienie sukcesu innym członkom zespołu,
-Lenistwo jednej osoby nie może odbijać się na drugiej osobie
d.Wojtek-nie jest leniwy, ale brak mu tylko poewnych umiejętności co nie jest jego winą,
-Michał zamiast kłócić się z nim mógłby spróbować mu pomóc
1 5 1