Sformułuj argumenty, które podczas negocjacji mogą wykorzystać uczestnicy opisanych konfliktów. Podaj po dwie propozycje do każdej ze stron.

* Rodzic nie zgadza się na kupno psa, mimo że dziecku bardzo na tym zależy.
*Agata zarzuca Radkowi, swojemu bratu, żę zachowuje się hałasliwie i utrudnia jej nauke.
* Tomek naśmiewa sie z Pawła, który nie lubi grać w piłkę.
* Michał zarzyca Wojtkowi, że przez niego praca, którą obaj mają wykonać, opóźnia się i jest nieefektywna



Z góry dziękuje <3333333

3

Odpowiedzi

2009-11-15T17:06:05+01:00
1) * Rodzicom może przeszkadzać to, że pies to duża odpowiedzialność.
* Pies, to oprócz przyjemności także problemy i szkody.

* Dziecko może nauczyć się odpowiedzialności.
* Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka.

2) * Agata ma prawo zwrócić uwagę bratu, ponieważ skupienie się jest ważne.
* Radek może poczekać aż siostra skończy odrabiać lekcje.

* Radek również ma prawo do zabawy.
* Agata może wyjść do innego pokoju, lub delikatnie poprosić o chwilę ciszy.

3) * Tomek nie może wyśmiewać kolegów, bo każdy ma dobre i złe strony.
* Nie każdy jest idealny i to, że Paweł jest chłopakiem, nie znaczy wcale, że musi umieć grać w piłkę.

* Paweł mógłby posłuchać kolegi i poprosić go o podszkolenie.
* Chłopak może poprosić kolegę, żeby nie wyśmiewał się z niego, bo po prostu nie kręci go ten sport.

4) * Michał chce, aby praca była jak najlepsza.
* Wojtek mógł się nie angażować, jeśli wiedział, że braknie mu czasu.

* Gdyby Michałowi naprawdę zależało, to zrobiłby pracę sam, lub poprosił innego kolegę o pomoc.
* Michał mógł umówić się z Wojtkiem na konkretny termin i poprosić, aby bardziej się postarał.


Myślę , że dobrze:P
18 4 18
najbardziej ta odpowiedz mi odpowiada :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:06:05+01:00
Sytuacja pierwsza:
RODZICE:
* brak czasu syna/córki na zajęcie się psem
*syn/córka chodzi do szkoły, rodzice pracują, mieszkają w bloku. Kto będzie wyprowadzał psa podczas ich nieobecności?

Dziecko:
*rodzice muszą mu zaufać i spróbować
*jeśli nie chcą się zgodzić na psa to niech synowi/córce chomika kupią

sytuacja druga;
Agata:
*mówi Radkowi, że nie może jej teraz przeszkadzać, bo ma trudny sprawdzian na który che się nauczyć
*Obiecuje Radkowi, że później razem pójdą do kina jeśli Radek będzie cicho

Radek:
*pyta Agatę dlaczego nei uczyła się wcześniej
*Namawia siostrę do wspólnej zabawy i obiecuje jej pomoc przy nauce

sytuacja 3:
Tomek:
*Przedrzeźnia Pawła pokazując mu jego nieudolne próby gry w piłkę
*Zarzuca mu bycie kujonem

Paweł:
*mów tomkowi, że nie we wszystkim musi być dobry
*pokazuje mu, że matematyka jest prosta dla kogoś kto się uczy, a nie tylko gra w pilke jak Tomek,

syt. 4:
Michał:
*pyta Wojtka dlaczego nei przyszedł wczesniej do niego?
*pyta Wojtka o to czemu nie przyniósł ze soba materiałów do wykonania pracy

Wojtek:
* tlumaczy Michalowi, że ma problemy w domu i nie może przychodzic wcześniej
* Zarzuca michalowi to, ze jesli nie odpowiada mu współpraca z wojtkiem to może zmienic partnera.
____________________________
o to chodziło?
10 3 10
2009-11-15T17:22:17+01:00
1. Rodzic= Jesteś jeszcze mały i nie wiesz co to za odpowiedzialność
- Masz już dużo innych zajęć
-Po miesiącu ja będę musiał się nim zajmować bo tobie sie znudzi

Dziecko= Ale obiecałeś xD
-Zaufajcie mi
-Dajcie mi szanse a nie zawiodę
-Możemy spróbować
2. Agata= Ta muzyka gra ciągle bez przerwy i nie moge się uczyć
-Ciągle mówisz że sciszasZ a tego nie robisz
-Kup sobie słuchawki lub MP3
Brat= To mój pokój mogę robić co chcę
-Cisza nocna jest od 22
-Słuchawki szkodzą uszą
3.Tomek=W naszym wieku powinienieś już często grać
-Pewnie nie umiesz grać i dlatego tego nie lubisz
Paweł=Wolę inne sporty
4.Michał=Mógł byś się wziąć do roboty bo wkońcu nie zdążymy
Wojtek=Mamy jeszcze dużo czasu a ja sie przygotowuje (zbieram materiały)
2 1 2