Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kw8
  • Początkujący
2009-11-15T16:59:10+01:00
Promień- 5
Średnica- 5

Jeśli średnica ma 5 trzeba ją podzielić na 2 aby zobaczyć ile ma promień.
5:2= 2,5

Liczba 5 jest dwa razy większa od 2,5, czyli odpowiedź będzie: Dwa razy
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T17:02:08+01:00
Ob1=2 *pi*r1
Pierwszy okrąg
średnica =5 cm to r1=2,5cm
Ob1=2*3,14*2,5=15,7cm

promień drugiego r2=5cm
to obwód drugiego okręgu
Ob2=2*3,14*5=31,4cm

to Ob2/Ob1=31,4/15,7=2
Odp. Obwód okręgu o promieniu 5 cm jest dwa razy większy niż okręgu o średnicy 5 cm.
2009-11-15T17:03:53+01:00
R=5
L --dł.okręgu
L=2Pi *5
L=10 Pi
R-dł. średnicy
R=5 to r=2,5
L=2Pi*2,5
L=5Pi
(10Pi) : (5Pi) =2 stosunek dł. okręgu o promieniu 5 do długosi okregu o średnicy 5.
Odp. Dwa razy