1.- kwota 15 zl stanowi ... % kwoty 150 zł
-20 % masy 36 kg to ... kg
-gdy liczbę 60 zwiększono o 25 % to otrzymano ....
-gdy liczbę .. zmniejszono o 90 % to otrzymano ..
-kwota 200 zł to o ... % więcej niz 160 zl
-w gimniazjum nr 52 jest 300 ucziow, a w gimnazjum nr 1 jest o 150 % uczniow wiecej, czyli w obu tych szkolach jest .. uczniow

-List protestacyjny do dyrektora fabryki podpisalo 20 osob, czyli 40% pracownikow. aby protest poparlo 50 % pracownikow pod listem musi sie podpisac jeszcze ... osob
- w pewien srodowy wieczor 30% telewidzow ogladalo mecz pilkarski , ale az 50 % z nich wylaczylo telewizor w pierwszej polowie meczu . woec tego poczatek drugiej polowy ogladalo ...% telewidzow

2. rower kosztowal w zeszlym miesiacu 500 zl a wy tym kosztuje juz 560 zl. o ile procent podrozal rower ?
- wycieczka do paryza latem kosztowala 1600 zl a jesiania taka sama kosztowala 1200 zl o ile procent staniala wycieszczka ?

- producent kapeluszy slomkowych zaplanowal ze sprzeda latem 5000 kapeluszy, ale udalo mu sie sprzedac tylko 4500 . o ile procent liczba sprzedanych kapeluszy byla mniejsza od zaplanowaniej ?

3. jesli koszykarz w meczu rzucal do kosza 35 razy, a trafil tylko 7 razy , to jego skutecznosc wynosila ..
- gdy ustawimy wszystkie figury szachowe na szachownicy , to zajmujemy ... % pol szahownicy
- jesli w klasie jest 12 chlopcow i 13 dziewczat to tnaczy ze dziewczeta stanowia .. % tej klasy
- liczby podzielone przez 10 stanowia .. % wszystkich liczb naturalnych i dwucyfrowych

3

Odpowiedzi

2009-11-15T17:04:42+01:00
1.- kwota 15 zl stanowi 30 % kwoty 150 zł
-20 % masy 36 kg to 7,2 kg
-gdy liczbę 60 zwiększono o 25 % to otrzymano 75
-gdy liczbę 100 zmniejszono o 90 % to otrzymano 10
-kwota 200 zł to o 80 % więcej niz 160 zl
-w gimniazjum nr 52 jest 300 ucziow, a w gimnazjum nr 1 jest o 150 % uczniow wiecej, czyli w obu tych szkolach jest 1500 uczniow
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:07:17+01:00
1.- kwota 15 zl stanowi 10 % kwoty 150 zł
-20 % masy 36 kg to 7,2 kg
-gdy liczbę 60 zwiększono o 25 % to otrzymano 75
-gdy liczbę 50 zmniejszono o 90 % to otrzymano 5
-kwota 200 zł to o 25 % więcej niz 160 zl
-w gimniazjum nr 52 jest 300 ucziow, a w gimnazjum nr 1 jest o 150 % uczniow wiecej, czyli w obu tych szkolach jest 750 uczniow

-List protestacyjny do dyrektora fabryki podpisalo 20 osob, czyli 40% pracownikow. aby protest poparlo 50 % pracownikow pod listem musi sie podpisac jeszcze 5 osob
- w pewien srodowy wieczor 30% telewidzow ogladalo mecz pilkarski , ale az 50 % z nich wylaczylo telewizor w pierwszej polowie meczu . woec tego poczatek drugiej polowy ogladalo 15% telewidzow

2. rower kosztowal w zeszlym miesiacu 500 zl a wy tym kosztuje juz 560 zl. o ile procent podrozal rower ? 0 12%
- wycieczka do paryza latem kosztowala 1600 zl a jesiania taka sama kosztowala 1200 zl o ile procent staniala wycieszczka ? o 25%

- producent kapeluszy slomkowych zaplanowal ze sprzeda latem 5000 kapeluszy, ale udalo mu sie sprzedac tylko 4500 . o ile procent liczba sprzedanych kapeluszy byla mniejsza od zaplanowaniej ? o 10%

3. jesli koszykarz w meczu rzucal do kosza 35 razy, a trafil tylko 7 razy , to jego skutecznosc wynosila 10%
- gdy ustawimy wszystkie figury szachowe na szachownicy , to zajmujemy 50% pol szahownicy
- jesli w klasie jest 12 chlopcow i 13 dziewczat to tnaczy ze dziewczeta stanowia 52 % tej klasy
- liczby podzielone przez 10 stanowia 50 % wszystkich liczb naturalnych i dwucyfrowych
10 1 10
2009-11-15T17:16:09+01:00
1
-10%
-7,2
-75
-100 otrzymano 10
- o 20% wiecej
-750 uczniów
-jeszcze 5 os
-15%
2
a)500:100=5 -1% 60:5=12% rower podrozał o 12%
b) 1600:100=16 - 1% 1600-1200=400 400:16%=25% wycieczka staniała o 25%
3
a) 7/35x100=700/35=20% jego skutecznosc wynosiła 20%
b)niewiem
c)13=12=25 13/25 13/25x4=52% dziewczęta stanowią 52%
d)50%
6 4 6