Odpowiedzi

2009-11-15T17:14:31+01:00
Tarcza księżyca musi nachodzić na słońce bardzo dokładnie oraz odpowiedni kąt poglądu na te zjawisko

Jak coś pisz na priv
2 4 2
2009-11-15T19:38:27+01:00
To co pamietam tak z "marszu" nie zagladajac do zadnej literatury
aby wystepiło zacmienie wogóle słonca czy Ksiezyca
płaszczyzna orbity naszej planety musi sie pokrywac z płaszczyzna orbity Ksiezyca.
Wezeł wstepujący i zstepujacy orbit ( to punkty przeciecia sie plaszczyzn obu orbit ziemi i ksiezyca) musz lezyc n ajedeni linii
Słonce-Ksiezyc-Ziemia (w przypadku zacmienia słonca)
Słonce-Ziemia -Ksiezyc ( w przypaadku zacmienia Ksiezyca
aha najwazniejsza sprawa odleglosc ksiezyca od tych punktów nie powinna przekroczyc ok 1,5 stopnia po obu stronach punktów)
wowczas zacmienia nie bedzie
pozdrawiam Spunti mysle ze ci wystarcza te podstawowo wiadomosci
natomisat juz sam przebieg zacmienia jest dosc skomplikowany zeby tu matematycznie wykazac jego przebieg po pwowierzchni ziemi:)jesli masz pyatnia odezywij sie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T20:26:39+01:00
Jeżeli ma nastąpić zjawisko zwane zaćmieniem słońca to muszą być wykonane dwa warunki:
- Słońce i księżyc muszą być w jednej linii na danym fragmencie Ziemi.
- Następnym warunkiem jest odpowiednie ustawiony kąt, który możecie zobaczyć w załączniku.
- Jeżeli ma nastąpić zaćmienie słońca, to księżyc musi być po stronie słońca, a kiedy ma być zaćmiewanie księżyca, należy zauważyć, że księżyc jest po stronie przeciwnej od słońca, ponieważ Ziemia zakrywa światło padające na księżyc.
2 3 2