Witam,proszę o rozwiązanie tego zadania (potrzebne na jutro),nie daje rady zrobiłam wszystkie oprócz tego,dam nawet 50pkt:

Zad:Papkin to urodzony tchórz.Biorąc to pod uwagę,napisz 3-5 zdań,jakie cechy charakteru ujawnia bohater w poniższej wypowiedzi:

Papkin(do Wacława):

Brałem jeńców tysiącami,
Co zawiśli od mej woli;
Bom lat dziesięć toczył boje,
Gdzie się lały krwawe zdroje,
Tak,że wkoło na mil cztery
Jak czerwone było morze.
Tam zyskałem i ordery,
I tytuły, i honory
Ale tego być nie może,
Zbyt to szczytne dla nas wzory;
Dziś utarczka jest igraszką,
A twa wolność będzie fraszką.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:18:27+01:00
1)Papkin ujawnia ceche władcy
2)Papkin jest stanowczy
3)Papkin ujawnia ceche honorowego
4)Papkin jest przywodca
5)Papkin ujawnia ceche slawnego dowodcy
2009-11-15T17:21:07+01:00
Bohater jest postacią komiczną. Często przechwalał sie i snuł niestworzone opowiesci. Miał bujną wyobraźnię. Jego slownictwo bylo bardzo bogate.