Odpowiedzi

2009-11-15T17:15:31+01:00
Cecha naśladująca zjawiska świata zewnętrznego, odgłosy przyrody i cywilizacji, znaczenie słów, np. śpiew ptaków, szmer strumyka i odgłosy burzy.

Ilustracyjność w muzyce pojawiła się w XVI w. na gruncie francuskiej chanson i włoskiego madrygału. W XVIII w. stosowali ją klawesyniści francuscy, w XIX w. twórcy muzyki programowej: H. Berlioz, F. Liszt, R. Wagner, R. Strauss.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:50:08+01:00
Muzyka naśladująca zjawiska świata , zjawiska przyrody np. śpiew ptaków, szum fal.
1 3 1