1.
Klomb ma ksztalt kola o srednicy 8m Jaka jest powierzchnia sciezki o szerokosci 2m biegnaca wokól tego klombu ?

2.
Kapelusznik przyjmujacy zamowienie mierzy obwód glowy klienta. obwód glowy pana Anatola wynosi 58cm Jaka srednice powinien miec zrobiony dla niego kapelusz ?

3.
Czy z kartki o wymiarach 21cm x 30cm mozna zrobic rulon , przez ktory przetoczy sie pilka o srednicy 9cm ?


z gory dziekuje za najlepszee oczywiscie daje ( Najlepsze ) i prosze o numerowanie zadac zrobic ile mozecie ; ) Dzieki ; D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:13:41+01:00
ZADANIE 1

P¹=π r²
P¹=π6²
P¹=36π

(6 to promień koła i dodana do tego szerokość ścieżki)

P²=π r²
P²=π4²
P²=16π

P¹-P²
36π-16π=20π
20*3,14=62,8m²
:)
2009-11-15T17:40:03+01:00
1) 8/2=4 4+2=6 P=Π*r2 P=Π*r2 P2=6*6*Π=36Π 36Π - 16Π=20Π
odp ścieżka ma pole 20Π

2) 2Πr = 58 |:2 Πr = 29 |:Π r = 29/Π Π = 3 29/3 = 9 i 2/3 9 i 2/3*2 = 19 i 1/3 odp:19 i 1/3

3) 9cm/2=4,5cm 2*Π*4,5=9Π Π = 3 9*3=27 27<30 odp:tak