Gdy liczbę .......zmniejszono o 90%, to otrzymano 13.
---
List protestacyjny do dyrektora fabryki podpisało 20 osób,czyli 40% pracowników. Aby protest poparło 50 % pracowników, pod listem musi się podpisać jeszcze ...... osób.

--

W pewien środowy wieczór 30 % telewidzów oglądało mecz piłkarski, ale aż 50 % z nich wyłączyło telewizor po pierwszej połowie meczu. Wobec tego początek drugiej połowy oglądało .... % telewidzów.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:21:59+01:00
Gdy liczbę 130 zmniejszono o 90%, to otrzymano 13.

---
20-40%
x-100%
20*100%=40%*x/:40%
50=x
ODP.Ogół pracowników to 50 osób , zatem 50% z tej liczby wynosi 25 więc pod listem musi się podpisać jeszcze 5-ciu pracowników.

---
W pewien środowy wieczór 30% telewidzów oglądało mecz piłkarski, ale aż 50% z nich wyłączyło telewizor po pierwszej połowie meczu. Wobec tego początek drugiej połowy oglądało 15% telewidzów
2009-11-15T17:33:37+01:00
1. 100 % - x 100 %- 90 %= 10%
10 %- 13
13 * 100% 1300
x=------------=--------= 130
10 % 10
Szukana liczba to 130 .

2. 20 osób - 40 %
x - 50 %
20*50 % 1000
x=-----------= --------=25
40 % 40

25 - 20 = 5 os.

Pod tym listem musi się podpisać jeszcze 5 osób.

3. 100 % wszyscy

30 % oglądało
100 % - 30 % - 70 % nie oglądało
30 % - 30 % wszystkich, którzy oglądali
50%- x zgasili
100 %*30% 5000%
x=--------------=-------=166 2/3 %
30 % 30
200 %- 166 2/3 %= 33 1/3%
Mecz oglądało 33 1/3 % telewidzów
2009-11-15T17:34:56+01:00