Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:24:19+01:00
Izolatory to na przykład:
- materiał osłaniający rączkę patelni
- stojące powietrze uwięzione na przykład w wełnianych swetrach
- szyby dubeltowe z uwięzionym między nimi powietrzem
- styropian, element stosowany w budownictwie
-drewno
-plastik osłaniający przewodnik
Przewodnik to na przykład:
- ruchome powietrze, powiewy powietrza ciepłego np
- włókna wolframu z wysoką temperaturą topnienia stosowane w kuchence elektrycznej oraz żarówkach
- grafen oraz grafit jedne z alotropowych odmian węgla
Półprzewodnik to na przykład:
- selen wykorzystywany był przez kilkadziesiąt lat w prostownikach selenowych (zanim nie wyparły go prostowniki funkcjonujące w oparciu o inne materiały)



3 3 3
2009-11-15T17:27:11+01:00
2009-11-15T17:34:12+01:00
Dla przykładu:
Zastosowanie przewodników :
- Garnki, kaloryfery, żelazka <metal dobrze przewodzi ciepło>
Zastosowanie izolatorów:
- szklanki, termosy... <trzymają cepło>
Ciesze się że mogłam pomóc ;-)
3 2 3