Odpowiedzi

2009-11-15T17:29:32+01:00
1)handel narkotykami-zabroniony
2)kradzież-zabranie czyjejs własnosci
3)wandalizm-niszczenie jakiegos mienia
4)bicie w rodzinie-klopoty dziecka
5)włamania-szerzenie sie przestepcow
6)wyludzanie pieniedzy -zastraszanie mlodszych
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:30:40+01:00
ALKOHOLIZM - trwałe uzaleznienie, uszkodzienie zdrowia, demoralizacja, przestępczośc, podatnośc na inne patologie, ograniczenie rozwoju psychofizycznego, ograniczenie szans edukacyjnych, degradacja społeczna.
NIKOTYNIZM- zagrożenie dla zmysłów powonienia i smaku, przykry, trwały zapach odzieży i włosów, cuchnący oddech, zażółcone zęby i palce, konieczność stałych wydatków, różnorodne zagrożenia zdrowotne (rak, zawał), narażenie zdrowia osób niepalących, pogorszona kondycja fizyczna oraz psychiczna, przedwczesne starzenie się, obniżenie potencji seksualnej oraz płodności, zagrożenie pożarowe.
SUBKULTURY-charakterystyczny ubiór i fryzura(lub jej brak), specyficzny język tzw. środowiskowy żargon, odrębna symbolika(tatuaże, ozdoby ciała),
SEKTY- całkowita izolacja od dotychczasowego środowiska, rygoryzm codziennych czynności, wyłudzanie wartości materialnych, stosowanie narkotyków dla utrzymania w uległości i bezwzględnej zalezności,
PROSTYTUCJA- ucieczka z domu, zmiany o charakterze chorobowym(nadmierny erotyzm), branie używek(narkotyki, alkohol, nikotynizm), terror psychiczny, wysokie ryzyko zachorowań na choroby zakażne(AIDS), zanik norm moralnych, przemoc, bliski związek ze światem przestępczym
NARKOMANIA-depresja problemy w szkole, w domu, z otoczeniem, problemy finansowe, nagłe zmiany nastroju (gniew, kłótliwośc), wyniszczenie fizyczne i psychiczne organizmu, podatnośc na kontakt ze środowiskiem przestepczym.
Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam. :)
4 4 4