W ramach wiosennej promocji ceny okularów przeciwsłonecznych z kolekcji z poprzedniego roku obniżono najpierw o 10 % a później o 5 zł. Pn Piotr kupił w ramach tej promocji okulary dla siebie, żony i syna. Okulary były w jednakowej cenie, a za wszystkie zapłacił 66 zł. Oblicz cenę początkową jednej sztuki okularów oraz ich cenę po pierwszej obniżce.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:30:06+01:00
66/3 = 22 zł - cena 1 pary po obniżkach.
22 + 5 = 27 zł - cena okularów po 1. obniżce
100% - x
90% - 27zł
x = 27*100/90
x = 30 zł
Odp. Cena początkowa wynosiła 30 zł a po pierwszej obniżce zmalała do 27 zł
2009-11-15T17:30:28+01:00
66:3=22zł- cena jednej pary

22+5=27zł

27-90%
x-100%

x=27*100:90=30 zł
2009-11-15T17:30:40+01:00
Obniżono najpierw o 10 % a później o 5 zł
zapłacił 66zł
66 : 3 = 22
to cena każdych okularów po obnizkach
22 + 5 = 27
to cena po pierwszej obnizce
x - 10%x = 27
x - 0,1x = 71
0,9x = 27/:0,9
x = 30zł
cena początkowa
1 5 1