W rajdzie na powitanie wiosny wyznaczono trasy piesze i rowerowe. Trasa piesza miała długość 12 km, a długość trasy rowerowej stanowiła 7/3 długości trasy pieszej. Uczestnicy rajdu przybyli na metę o godzinie 13.15. O której godzinie wyruszyli na trasę rajdu rowerzyści, jeżeli poruszali się ze średnią prędkością 14 km/h?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:35:34+01:00
Długość trasy 7/3*12/1=28 km

v=s/t
t=s/v
t=28km/14km/h=2h
13.15h-2h=11.15
Odp. Wyruszyli o godzinie 11.15
2009-11-15T18:11:15+01:00
Dane:
12km- trasa piesza
7/3*12=28[km]-trasa rowerowa
13.15- godzina przybycia
Rozwiązanie
28:14=2[h]-czas przejazdu
13.15-2=11.12-czas startu
odp.
Rowerzyści wystartowali o godzinie 11.15