Odpowiedzi

2009-11-15T17:42:28+01:00
Stanisław Lem (ur. 12 września 1921 we Lwowie, zm. 27 marca 2006 w Krakowie) - polski pisarz, filozof, futurolog, eseista i satyryk.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:43:00+01:00
Francuza JuliuszaVerne, żyjącego w XIX wieku twórcę cyklu opowieści fantastyczno- naukowych („W 80 dni dookoła Świata”, „20 000 mil podmorskiej żeglugi”), będącego prekursorem nurtu Science-Fiction i Anglika, J.R.R. Tolkiena, autora powieści pt. „Władca Pierścieni”, twórcy literatury Fantasy. Verne’a, można nazwać prekursorem SF, ponieważ postanowił dodać do świata realnego elementy fantastyczne.
1 1 1
2009-11-15T17:48:10+01:00
Juliusz Verne-Francuski pisarz nazywany dziadkiem Science Fiction.
Napisał wiele powieści podróżniczych i fantastyczno-naukowych oraz (co jest mniej znane) powieści historyczne, geograficzne, kryminalne, sztuki teatralne i wiersze. Obecnie jego książki zaliczamy do literatury młodzieżowej. Jego wielką pasją było żeglarstwo.
Po śmierci jego utwory były redagowane na nowo i uzupełniane w znacznym stopniu. Jego dzieła wystawiane były w teatrach,omawiane w szkołach. Jego największymi dziełami były. "w 80 dni dookoła świata" czy "Dzieci kapitana Granta"
1 1 1