1. Witaminy K i B12 powstają w jelicie grubym dzięki działalności bakterii odżywiających się niestrawionymi resztkami pokarmu. Wyjaśnij, dlaczego stosowanie antybiotyków może spowodować niedobór tych witamin w organizmie.

2. Opisz w jaki sposób woda bierze udział w regulacji temperatury ciała człowieka.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:59:41+01:00
Stosowanie antybiotyków może spowodowac niedobor tych witamin poniewaz antybiotyki zabijaja bakterie w jelicie grubym. W konsekwencji organizm wytwarza mniej witaminy K i B12 co prowadzi do niedoboru ;)

Woda bierze udzial w regulacji temperatury ciala poprzez pocenie sie jest to odpowiedz organizmu na zbyt duza temperature.
417 2 417
2009-11-15T18:05:49+01:00
1. antybiotyki mogą spowodować niedobór tych witamin, gdyż niszczą nie tylko złe bakterie, ale i flore bakteryjna, czyli też i bakterie które wytwarzają witaminę k i B12
2. gdy jest za ciepło pocimy się, czyli dzięki wodzie zawartej w organiżmie schładzamy ciało, przy wydzielaniu potu chce nam się takżęe pić.
88 4 88