Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:02:13+01:00
Masz podane miasto. szukasz gona mapie i tam masz takie linie (równoleżniki i południki) dłudośc
jedziesz palcen po mapie i ustalasz dłudośc geograficzną danego miasta np. 51'. potem określasz w którą stronę rosną wartości równoleżników. np. 51'W.
szerokosc
tak samo jedziesz palcem po mapie i ustalasz jaki to równoleżnik np. 22'
potem określasz w którą stronę one rosną np. 22'N.

dłudośc może rosnąc lub malec w kierunku ,,W" (ZACHÓD) i ,,E" (WSCHÓD)
szerokośc może rosnąc lub malec w kierunku ,,N" (północ) i ,,S" (południe)


Mam nadzieje że rozumiesz :)
Powodzenia na sprawdzianie:)
1 5 1
2009-11-15T18:12:29+01:00
Jest to na globusie napisane na liniach i trzeba wiedzieć ile stopni wynosi długość i szerokość geograficzna.