W miejsce kropek wstawić odpowiedzi.

1.Największą planetą Układu Słonecznego jest...... a najmniejszą.... .
2.Planeta, której średnia odległość od Słońca wynosi 149,6 mln km, to....... .
3.Planetą, która ma najdłuższy okres obrotu wokół osi, jest.......
a wynosi on...... .
4.Najdłuższy rok, czyli odstęp czasu między dwoma jednakowymi położeniami planety w jej ruchu po orbicie wokół Słońca, trwa...... na...... .
5.Planety Układu Słonecznego mają łącznie....... księżyców, ale ......... i ........... ich nie mają.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:14:47+01:00
1.Jowisz
2.Ziemia
3.Neptun
wokół słońca 165 lat
wokół własnej osi 16 godz
4.nie wiem
5.61 księżyców
Wenus i Merkury
2 3 2
2009-11-15T18:26:25+01:00
1.Największą planetą Układu Słonecznego jest Jowisz a najmniejszą Pluton.

2.Planeta, której średnia odległość od Słońca wynosi 149,6 mln km, to Ziemia.

3.Planetą, która ma najdłuższy okres obrotu wokół osi, jest Neptuna, a wynosi on 16godz.

4.Najdłuższy rok, czyli odstęp czasu między dwoma jednakowymi położeniami planety w jej ruchu po orbicie wokół Słońca, trwa 165 lat na Neptunie.

5.Planety Układu Słonecznego mają łącznie 154 księżyce, ale Merkury i Wenus ich nie mają.
2 2 2