Mam zadanie i nie bardzo wiem jak mam je rozwiązać ;/ pomożecie?Jest to rozdział z procentów na poziomie1gim.
Oto treść zadania:
W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie.Pewnego dnia zerwał się porywisty wiatr i 40%gruszek spadło.
Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie?
jest to zad. z książki matematyka z plusem zadanie 12z gwiazdką xd

2

Odpowiedzi

2009-11-15T18:28:56+01:00
X-liczba gruszek
0,40x - liczba gruszek które spadły po wietrze
0,60x- liczba gruszek które zostały na drzewie
0,54x + 12 - pozostałe gruszki
0,54x +12 + 0,36=x
0,90x +12= x
x=120
masz do tego odpowiedzi?? dobrze to jest?? bo nie jestem pewna... ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:30:33+01:00
Miałem to zadanie, tak więc:

x-ilość gruszek na początku
40%x=0,4x - zerwał wiatr
100%-40%=60%
60%x=0,6x-zostało

90% x 0,6x=0,9 x 0,9=0,54x

0,4x+0,54x=0,94x

x-0,94x=0,06x
0,06x=22
x=12:0,06x
x=200

tak mam w zeszycie