Odpowiedzi

2009-11-15T18:28:45+01:00
36/18 Ar - n=18
38/18 Ar - n=20
40/18 Ar - n=22
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:32:05+01:00
Liczba atomowa, czyli liczba protonów dla danego pierwiastka jest taka sama. Dla argonu wynosi 18.

Liczba masowa jest to liczba protonów i neutronów łącznie w jądrze atomowym. Izotopy różnią się właśnie tą właśnie liczbą.

36
18 Ar: 36 - 18 = 18 (neutronów)

38
18 Ar : 38 - 18 = 20 (neutronów)

40
18 Ar 40 - 18 = 22 (neutrony)

Pozdro)
2 5 2
2009-11-16T00:22:15+01:00
36/18 Ar- n= 18
38/18 Ar- n= 20
40/18 Ar- n= 22
1 4 1