Mam do zrobienia krzyżówkę :
1. Część kwiatu z gametą żeńską. ( 6 kratek)
2.Reakcja wzrostowa na działanie siły grawitacji (10)
3.Sposób rozmnażania np. truskawek ( 7)
4.Narządy oddechowe np. ryb i raków.(7)
5.Proces oddychania beztlenowego (11)
6.Procesy rozkładu chemicznego.(10)
7.Narząd wydalniczy np. dżdżownicy.(13)
8.Substancje chemiczne w roślinie - regulatory wzrostu i rozwoju.(7)
9.Narządy oddechowe np. owadów. ( 7)
10.Komórka rozrodcza.(6)
11.Z niej powstaje owoc ( 8)
12.Organizmy cudzożywne.(11)
13.Proces, który zachodzi w chloroplastrach.( 11)
14.Za ich pomocą odbywa się wymiana gazowa między rośliną a środowiskiem. ( 7)
15.Część słupka. ( 6)
16. Związki, które powstają w czasie przemiany materii - są szkodliwe i muszą być usunięte z organizmu. ( 8)


Z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:41:33+01:00
1. Część kwiatu z gametą żeńską. ( 6 kratek)
SŁUPEK

2.Reakcja wzrostowa na działanie siły grawitacji (10)
GEOTROPIZM

3.Sposób rozmnażania np. truskawek ( 7)
ROZŁOGI

4.Narządy oddechowe np. ryb i raków.(7)
SKRZELA

5.Proces oddychania beztlenowego (11)
FERMENTACJA

6.Procesy rozkładu chemicznego.(10)
KATABOLIZM

7.Narząd wydalniczy np. dżdżownicy.(13)
METANEFRIDIUM

8.Substancje chemiczne w roślinie - regulatory wzrostu i rozwoju.(7)
AUKSYNY

9.Narządy oddechowe np. owadów. ( 7)
TCHAWKI

10.Komórka rozrodcza.(6)
GAMETA

11.Z niej powstaje owoc ( 8)
ZARODNIA

12.Organizmy cudzożywne.(11)
HETEROTROFY

13.Proces, który zachodzi w chloroplastrach.( 11)
FOTOSYNTEZA

14.Za ich pomocą odbywa się wymiana gazowa między rośliną a środowiskiem. ( 7)
SZPARKI

15.Część słupka. ( 6)
ZNAMIĘ

16. Związki, które powstają w czasie przemiany materii - są szkodliwe i muszą być usunięte z organizmu. ( 8)
WYDALINY

Pozdro)
2009-11-15T19:41:14+01:00
1. słupek
2. geotropizm
3. rozłogi
4. skrzela
5. fermentacja
6. katabolizm
7. metanefridium
8. auksyny
9. tchawki
10. gameta
11. zarodnia
12. heterotrofy
13. fotosynteza
14. szparki
15. znamię
16. wydaliny